En kommentar

Fick en kommentar från en Anonym om att jag skulle göra photoshoptips och ett fotoreportage. Just photoshop är jag extremt dålig på, och jag har skamligt nog version 2. Elements. Ska köpa den nya så fort jag får en ny dator, men det dröjer nog lite.

Men jag har två favoritredigeringssteg:
Layer - New adjustmentlayer - Levels: (Det är nog det här som är som lite mer oavancerade Curves som finns i de nya versionerna) Här brukar jag dra lite i pilarna och ser vad som händer, och testa mig fram till det blir bra.
Filter - Render - Lighting Effects: Här kan man lägga på olika ljuseffekter, kanske inte så bra om man vill ha naturliga bilder, men det kan blir till exempel snygga vinjetteringar och sånt! Här är det också bara att testa sig fram vad som passar bäst för just din bild. På bilden nedan är vinjetteringen gjord i Lighting Effects.

Men då kan jag istället passa på att tipsa om en sida som heter photoshoprecept.se, en väldigt bra sida när det gäller photoshop, mycket snygga bilder!

När det gäller fotoreportage vet jag inte riktigt vad du menar. Någon som har några förslag? Och tack så mycket för kommentaren, gärna fler sådana! :D



Kommentarer
Postat av: Erika - fotoblogg

Jättefin bild! Härlig grå ton i den! :)

2011-03-05 @ 18:05:49
URL: http://erikahallman.beldo.se/
Postat av: MEULLERPHOTO

Jätte vacker bild!

Ha en bra dag :)

2011-03-07 @ 08:47:01
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback